Hoff Vel

Bygdelag og velforeninger

Hoff Vel ble opprettet i 1983. En stor dugnad sørget da for å sette opp ca. 100 gatelys langs private og offentlige veger i området. I alle år etterpå har kontingent fra alle medlemmer sørget for å drifte og vedlikeholde gatelyset. Gatelyset har bidratt til trafikksikkerhet, trivelig skoleveg og turmuligheter i over 40 år. I 2021 tok Østre Toten kommune over 4-5 gatelys nederst i Tømmerhoelsvegen (kirkealleen). Ca. 100 husstander er medlem av Hoff Vel.

Initiativ Lena

Samfunnsutvikling

Foreningens formål er å bidra til at Lena skal fremstå som et ryddig og pent tettsted å besøke, samt bidra økonomisk, sammen med Lena Handelsstands Forening, med forskjellige aktiviteter til nytte og glede for flest mulig.

Jazz på Skreia

Musikk, sang, dans og teater

Jazz på Skreia er er en medlems- og interesseorganisasjon som har som formål å skape en folkefest, et møtested og en lokal scene for jazzmusikken. Gjennom konserter, workshops og fellesskapsaktiviteter vil vi skape arrangement som favner det brede publikum, uavhengig av alder, musikksjanger og kunstuttrykk. Jazz på Skreia er arrangør av den årlige musikkfestivalen "Jazz på Skreia"

Kapp Vel

KBN Skolekorps

Musikk, sang, dans og teater

KBN skolekorps er korpset til Kapp og Nordli skoler i Østre Toten. Vi er et aktivt korps med høyt musikalsk nivå og godt sosialt miljø. Vi øver på onsdager fra kl 18.00 på Mjølkefabrikken.

Kolbu Vel

Kraby Stasjons Venner

Bygdelag og velforeninger

Foreningens hovedformål er å bevare og vedlikeholde den vakre stasjonsbygningen på Kraby, som var et av stoppestedene langs Skreia-banen. Jernbanetraseen som går mellom Skreia og Reinsvoll er i dag en flott tur mulighet med kulturbenker langs hele traseen. Stasjonen er sporadisk åpen for publikum på søndager. Sjekk gjerne vår facebook-gruppe for aktivitet.

LHL Østre Toten

Interesse, helse og humanitær

LHL Østre Toten er et lokallag i LHL. Vi er til for mennesker i alle aldersgrupper, med hjerte- og lungesykdom, hjerneslag, afasi, allergi, deres pårørende og alle som støtter vårt arbeid. LHL Østre Toten ble stiftet i desember 1997, og har for tiden 174 medlemmer. Vi håper vi kan bidra til å forbedre livskvaliteten for våre medlemmer, gjennom et godt og variert tilbud av aktiviteter. Våre aktiviteter er åpne for alle - uavhengig av helsesituasjon og medlemskap i LHL. Alt vi driver med i LHL Østre Toten er basert på frivillig innsats. Vi vil gjerne ha flere nye medlemmer med oss, både yngre og eldre, til å delta eller også å engasjere seg som frivillig. Har du spørsmål? Ta kontakt på e-post LHL.OstreToten@lhl.no, eller ringe leder på telefon 95 85 94 23.

Miljøpartiet de grønne - Østre Toten

Politiske parti

Vi er lokalparti av Miljøpartiet de grønne. Vi organiserer noen arrangement som er relatert til våre kampsaker knyttet til miljø, klima og bærekraft. Vi jobber for at lokalsamfunnet og den lokale politikken kan tas i en grønnere og mer bærekraftig retning.

Skreia Idrettslag

Idrett

Skreia Idrettslag er et fleridrettslag med håndball, volleyball, fotball, bueskyting og allidrett som grener. Idrettslaget holder til på eget anlegg midt i skreia sentrum og har helårs kunstgressbane, gressbane, bueskytterarena, hall m/garderober samt sportshytte m/garderober. Vi har ca 650 medlemmer pr april 2024.

Toten droneklubb

Sosiale møteplasser, hobby og interesser

Norges største droneklubb finner du på Toten! Vi fyr mest FPV droner, men er din drone laget av hvit eller grå plast, så er det plass til deg og.

Totenåsens Venner

Friluftsliv og natur

Totenåsens Venner ble stiftet i 2021 for å koordinere stiarbeidet på Totenåsen. Vi er et bindeledd mellom hytteforeninger, idrettslag, DNT, kommunen og grunneier (Toten Almenning lodd 2-5) o.a. som har drevet med rydding og merking av blåmerkete stier.

Viken Skiklubb

Idrett

Viken Skiklubb er en lokal forening i Totenvika som ble stiftet i 1896. Våre hovedaktiviteter er å drive skiaktivitet for barn og unge samt å sørge for oppkjørte skiløyper i Toten almenning lodd nr. 5 på Totenåsen. Med stort og smått har vi ca 70km skiløyper.

Østre Toten Bondelag

Landbruk og skogbruk, dyr og fugler

Østre Toten Bondelag er et lokallag som ligger under Innlandet Bondelag og Norges Bondelag. Laget har ca 280 medlemmer og er en av de største laga i Innlandet. Her er alle typer produksjoner representert blant medlemmene. Grønt produksjonen er strekt presentert.

Sosiale media

2024 © Foreningsportal